måndag 15 juli 2013

30/30 och skyffla grus

Hade idag ett kärt återseende med 30/30 intervaller, det innebär att jag springer i 30 sek, vilar 30 sek och kör 20 repetitioner. 
Det var första gången jag körde dessa utomhus och det funkade riktigt bra, lyckades ju inte hålla tempot lika bra som på löpband men det var så mycket roligare att köra ute så det kommer jag definitivt göra om. 
Jag kunde ha kört lite hårdare idag men jag är ändå nöjd. 

Efter passet stack jag hem och bytte om, tryckte i mig lite föda och vätska för att genast ge mig upp till Cissi som ville ha hjälp att skyffla grus på deras framsida. 


Det var del grus som skulle flyttas och det blev en rejäl genomgång av alla muskler jag aldrig använder annars. Nu är det bara invänta träningsvärken, jag misstänker att korsryggen tog en hel del stryk. 
Mitt motto när jag gör sånt här är att det ska gå så fort som möjligt och då hinner man inte tänka på att lyfta rätt, det kommer jag också få sota för imorgon. 

Det var ändå en trevlig stund i grusgropen och jag kommer somna riktigt skönt ikväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar