tisdag 4 juni 2013

Morgonträning.

Ca 07:30 hoppade jag upp på spinningcykeln idag, hade ingen direkt lust men jag gick dit iallafall. Det blev en riktigt bra start på dagen trots att det blir väldigt ensamt att sitta där själv. 40 minuter ganska intensiv cykling blev det och jag kände mig nöjd över att ha gått dit.
 Även om det blir ensamt så är det egentligen det perfekta gymmet för mig, jag har 100m dit, jag kan gå dit när jag vill, ingen hör om jag spelar musik, det finns i princip allt jag behöver och när jag har gymmat klart har jag 300m till jobbet. Jag skulle väl kunna rabbla upp några förbättringsförslag men risken är att jag aldrig mer får gå dit då. 
Tack Cissi och Andreas för att jag får använda ert gym, det är guld värt.

 



När jag satt och cyklade idag så funderade jag över att det var längesen jag tränade, vilade ju nästan hela veckan innan maran och hade ju då full fokus på att kolhydratladda och peppa igång innan loppet. Just då hade jag inte en tanke på att även om jag bröt och bara sprang lite mer än halva loppet så blev det ju nästan 24 km löpning och det måste ju ses som ett kvalitativt långpass. 

Kanske blir en vända till gymmet innan jobbet imorgon med, har inte bestämt mig än. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar