måndag 17 juni 2013

Premiärtur

Idag fick jag hem min nya racer, min första någonsin faktiskt, har cyklat en del mountainbike men aldrig landsväg. Blev en kort testrunda för att känna hur det var att cykla racer och det första som slog mig var hur otroligt lätt det känns jämfört med mountainbike. Nåt som också slog mig ganska snabbt var hur fort mjölksyran infann sig i benen, kände direkt hur otränade mina cykelben var och jag cyklade inte speciellt långt.

Det är som med löpningen, bara bita ihop och ge sig ut på vägarna och det är ju fantastiskt roligt att cykla så det lär inte bli några problem med motivationen där. Sitter redan och funderar på om jag ska ge mig ut en sväng imorgon innan jobbet, tror det blir så.


Jag är grymt nöjd över att äntligen ha en racer och jag ser fram emot många härliga turer i sommar, första kommer redan imorgon bestämde jag nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar