söndag 11 augusti 2013

Besviken !!

Sen jag började träna i vintras har det gått ganska bra med allt när det gäller träningen, jag har utvecklats och tiderna har bara blivit bättre och bättre för varje gång oavsett hur långt jag har kört. Så är det definitivt inte längre och jag har svårt att acceptera det, jag vill fortsätta utvecklas i det tempot jag gjorde i vintras/våras. Jag hatar känslan av att vara stillastående i träningen, att springa milen 2 minuter sämre än förra gången eller va helt slutkörd efter en 5:a i 4:40 tempo.
Det är nu det är dags att plocka fram viljan och visa att man vill utvecklas, fortsätta kriga igenom varje pass utan ursäkter även om det inte är pers varenda gång, för det fattar ju jag också att så funkar det ju inte.

Som jag också berättat innan så har jag tappat ganska många kilon sen jag började, och när jag tänker tillbaka på den tiden så tycker jag inte att det var några problem och har inga direkta dåliga minnen av de. Kan helt ärligt säga att jag tappade lite för mycket och vägde på tok för lite ett tag, nu har jag rättat till de och ligger väl kanske lite under idealvikten men det är snart återställt med lite muskler. 

Kan dock konstatera att det är betydligt svårare att gå upp i vikt än att gå ner, visst, jag skulle väl kunna lägga mig i soffan och äta ostbågar och dricka cola i 2 veckor och på så sätt öka, men att fortsätta träna i samma tempo och öka i vikt har varit en riktig utmaning för mig. Nu känner jag att jag har hittat en bra balans i kosten och jag känner min kropp ännu bättre vilket gör att jag i fortsättningen kan ha bättre koll på vikten. 


  
              Även om jag är besviken på mitt pass idag så var det en ganska fin kväll. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar