söndag 4 augusti 2013

Morgonkaffet

Jag funderar nästan varje dag över vad mitt nästa stora mål ska vara. Jag har fortfarande inte uppnår mitt första som var att springa ett maraton under 4 timmar, känner mig ganska lugn när det gäller det men kommer att göra det nån gång under hösten, jag vet att jag klarar det men jag kommer behöva ett tag att förbereda mig. 

Ironman Kalmar har hela tiden varit det stora målet och jag har absolut inte släppt det på nåt sett, men är det för tidigt att göra det redan nästa år? Ju mer jag tränar och desto bättre form jag kommer i så inser jag vilken otrolig utmaning en full Ironman är. 

Jag skulle kunna träna för att köra Ironman nästa år och genomföra det men det är precis som med maratonutmaningen, jag kan inte göra det halvdant och när jag väl har fått en måltid i huvudet så är det omöjligt för mig att släppa den. 
Jag skulle kunna springa ett maraton imorgon på 4:30 det är jag helt övertygad om men det ger mig ingenting, precis likadant är det med Ironman.

Jag känner att det enorma drivet jag har haft hela våren med träningen är tillbaka och det är återigen dags att öka träningsdosen. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar