söndag 18 augusti 2013

Efterlängtat långpass !!

I helgen skulle jag äntligen ut på en lång cykeltur och jag hade lurat ner min kusin från Örebro för att cykla med mig. Så i fredags plockade han upp mig i Gränna och vi åkte in till Jönköping. 
När vi vaknade på lördagsmorgonen så öste regnet ner och vi ville inte ge oss ut och börja rundan med att bli genomblöta, så vi väntade ut regnet och kom iväg lite senare än planerat. 

Med tanke på att min längsta runda någonsin är 4 mil och att jag totalt cyklat ca 20 mil så var jag lite orolig över hur jag skulle klara av 15 mil. Christian som jag cyklade med har skrapat ihop 170 mil bara i år så jag kände mig som en riktig nybörjare men hade bestämt mig för att köra 15 mil vad som än hände. 



Jag hade en ganska kraftig svacka efter 11 mil när vi hade kört 3 mil i motvind men jag fick ganska snabbt nya krafter och vi var båda ganska pigga när vi kom tillbaka till Habo och då hade haft motvind ända från Hjo. 
Måste erkänna att det var riktigt segt i låren uppför backen i Bankeryd efter 12 mil på cykeln men vi trampade på och belöningen var ju trånghallabacken nedför. Vi hade räknat lite fel på avståndet så när vi kom precis utanför lägenheten  stod det bara 140 km på mätaren, det var ju bara cykla förbi lägenheten och den goa soffan som väntade för att få ihop de 15 milen jag hade lovat mig själv. 


När vi äntligen fått ihop våra 15 mil så kände jag mig helt enormt nöjd och jag är förvånad över att min första tanke inte var "aldrig mer"  utan tvärt om, jag kan knappt vänta tills nästa gång jag ska ut och cykla igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar