onsdag 14 augusti 2013

De rutinerade !!

Idag var det äntligen dags för mig att få följa med de rutinerade cyklisterna på ön, hade ingen aning om hur långt eller vilket tempo vi skulle ha, bara att jag skulle infinna mig vid brandstationen 18:15.  Vi gav oss iväg norrut och Peter gav mig instruktioner om hur man ska ligga och vad man ska tänka på, men jag lyckades strula till det ändå när jag skulle upp och dra.
Det är inte ovanligt att jag sabbar sånt, på cirkelgymmet har jag lyckats sabba ruljansen inte mindre än 2 ggr och alla har tittat på varandra och undrat vad som händer, jag vet inte själv hur jag lyckas med det men jag väljer att tänka att det är lite charmigt.Men jag kom snabbt in i det igen idag och snart var ordningen återställd.



Det var en givande och lärorik runda idag som jag verkligen behövde, det är en hel del att tänka på och man får vara uppmärksam hela tiden på vad som händer. Jag vet inte om jag kan kalla mig cyklist än men jag jobbar på de.



Det var en underbar kväll på ön och vi fick en lite extra paus när Anna åkte på en punktering efter 25km.

41km fick jag ihop idag och det kändes riktigt bra efter, inte alls så sliten som jag trodde jag skulle vara, hoppas på fint väder imorgon, då blir det en runda med Peter och Anna igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar