måndag 8 april 2013

Måndagscirkel !!

Cirkelgym har blivit rutin i min träning, varje Måndag 11:45 på Friskis o Svettis i Huskvarna drar Britt-Marie igång musiken. Styrketräning i denna form passar mig perfekt,det är väldigt effektivt och man har inte en chans att slöa till det i mellan stationerna. 
Jag har vid ett flertal tillfällen i mitt liv skaffat gymkort och bestämt mig för att ta tag i det, det brukar alltid börja bra och det första dagarna, veckorna känns allt bra. Sen brukar det bli färre och färre tillfällen och när jag väl pallrat mig ner till gymmet så har det ofta blivit att jag går runt och funderar över vilken maskin eller vilken muskelgrupp jag ska träna. 
Det har ju inte varit några problem att gå till gymmet med en kompis och vara där i 2 timmar, men hur mycket träning har det blivit egentligen. Gruppträning är utmärkt om man som jag inte har disciplinen att gå till gymmet och lyfta skrot själv. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar