onsdag 10 april 2013

Topsintervall !!

Idag har jag kört intervall, 12x400m, jag kör alltid intervallerna på löpband, det blir lättare att hålla tempo när man kan ställa in en hastighet och bara köra på. Tycker om intervallpassen och ser alltid fram emot att få ta ut mig på löpbandet, blir ju också roligare när man märker att man ökar i tempo från gång till gång. När jag var klar idag så ville jag prova en snabbare intervall, så jag satte hastigheten på 19 km/t vilket innebär 3:09 tempo, det var riktigt jobbigt men jag klarade de trots 12 tuffa intervaller innan.


 Precis som förra gången så tog jag med mig 12 tops för att hålla räkningen på intervallerna, funkar utmärkt bra. Ser redan fram emot nästa intervallpass, då är det 6x1000m som gäller.




                             Såhär ser det ut där tiderna pressas vecka efter vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar