lördag 6 april 2013

Långpass

Imorgon är det dags för långpass igen, denna gången är det 22 km som ska genomföras. Jag blir alltid lite nervös inför så långa rundor. Jag vet inte varför egentligen, kanske för att distansen ökar varje gång eller så är jag lite rädd att benen inte ska klara av det. Det ska nog gå bra, det brukar göra det.

 Gjorde 15 km förra veckan och det kändes riktigt bra i benen, men nu ökar distanserna vecka för vecka och det är alltså 22 km imorgon, 24 km nästa vecka och 26 km efter det.

Det känns att det börjar dra ihop sig till Stockholm Marathon, det  är inte ens 2 månader kvar till jag står där på startlinjen. Jag blir nervös bara jag tänker på de, men jag är samtidigt enormt peppad och jag är helt säker på att det kommer bli en enorm upplevelse att springa ett marathon i huvudstaden med allt vad de innebär !!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar