tisdag 23 april 2013

Simning !!

Idag har jag varit på badet med båda mina höggravida systrar, systerdotter och storasysters sambo Jimmy. Jag vill gratulera Jimmy till segern i rutschkanan, han slog till med 10:75 i sista åket och slog mig därmed med 1 tiondel. Detta kommer jag givetvis inte acceptera utan har redan planer på att åka in och "simträna" snart igen . Målet är under 10s innan midsommar.

Det var mycket vågbassäng, ström och bubbelpool idag men där i mellan hade jag några tappra försök till frisim. Jag trodde faktiskt att jag hade bättre koll på simtekniken.  Det känns som om folk tittar på mig och undrar om jag håller på att drunkna.

Det är tur att det är över 1 år kvar tills jag ska köra Ironman Kalmar. Men jag ska nog inte vänta för länge med att dra igång min simträning på allvar, för det finns en hel del att jobba på.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar