måndag 29 april 2013

Nytändning !!

Efter 1 veckas totalstopp från träning på grund av att jag haft ont i mitt vänstra öra och inte kunnat följa mitt schema överhuvudtaget är jag äntligen ute och jobbar stenhårt mot mina mål igen.
Kunde inte vara med i Landsjön runt vilket var riktigt tråkig men gläds med de andra i marathongruppen som slog tidsrekord till höger o vänster i söndags. 

Kände mig ändå bättre i söndagskväll och bestämde mig för att ge mig ut på en lugn 5 km runda, så blev det inte riktigt, slutade med 5 km på 22:44 vilket jag är riktigt nöjd med, kände inte av örat och formen kändes oförskämt bra. 
Även om jag aldrig skulle vila i en vecka frivilligt så har denna veckan varit ett bevis på att jag faktiskt inte tappat nåt märkbart i träningen trots en längre vila. Jag har fortsatt sköta kosten i vanlig ordning men absolut märkt av att jag inte haft samma behov som vid hård träning.

Det är skrämmande nära till Stockholm Marathon och det är dags att börja fokusera på riktigt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar