tisdag 26 mars 2013

Nytt schema !!

Har precis fått mitt nya träningsschema, det sträcker sig 3 veckor och nu börjar det bli allvar.

För längesen skrev jag nåt i stil med att träningen kändes enkel, jag fick genast höra att jag skulle få äta upp de, jag sitter just i denna stund och småtuggar på de inlägget.

Jag älskar all ökning, det är bevis på att jag gör rätt och att jag blir både snabbare och uthålligare. Bara en sån sak att jag sprang 2 mil i 5:43 tempo är ju ett enormt bevis på att jag gör rätt. Tempot på mina intervallpass har också ökat ordentligt.

Men som sagt, nu börjar det på allvar och de tre kommande veckorna så ökar både längden och tempot avsevärt, jag ser verkligen fram emot det. Det kommer bli tufft och först o främst är det dessa tre veckor som gäller, men jag har också fått en liten försmak av vad som komma skall.

Återkommer givetvis med vad som kommer framöver, men jag kan säga att den framtida träningen får nästan denna veckan att framstå som semester.


När man vaknar till det här så känns det faktiskt ganska lätt att ge sig ut och springa !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar