söndag 17 mars 2013

18 km

Har varit ute på en 18 kilometersrunda här på ön idag. Det är svårt att hitta rundor som passar här ute när man hela tiden ökar längden. Min tanke idag var lika enkel som tråkig, 4 varv på 5 kilometersslingan, den går  förbi min trädgård där jag hade lagt en vattenflaska. 1 varv orkade jag sen bestämde jag mig för att ta en annan väg, hade ingen plan utan bara sprang. Hade ingen klocka idag så jag körde med runkeeper vilket jag inte gillar, stänger av all feedback och kollar ibland hur jag ligger till istället, svårt att hålla tempo. 

Efter 13 km blev jag riktigt stum i benen och stannade och stretchade lite, vilket jag också gjorde efter 15 km, mina ben är inte vana vid att springa så långt än, men jag jobbar på de. På fredag är det 20 km som gäller och jag misstänker att jag kommer få bita ihop även då. 

Det är mycket som händer innan det, imorgon är det gym, sen ska det hinnas med intervall och distanslöpning också och 4 tim spinning på lördag, kommer nog vara sliten på söndag. 

Ser fram emot en fullspäckad träningsvecka !! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar