fredag 22 mars 2013

20 km !!

Idag har jag slagit distansrekord, 20 km i solen på Visingsö. Ska erkänna att jag var lite nervös över ur benen skulle kännas, sist när jag var ute i 18 km så var det riktigt tungt sista biten. Idag var det helt annorlunda, jag var seg i benen men absolut inte som på förra långpasset.  Mycket har jag nog min coach Susanne att tacka, det är så mycket lättare att vara ute o springa med någon annan, särskilt om den man springer med är bättre tränad. Det slutliga tiden blev 1:54:20 vilket innebär 5:43 tempo och det är jag riktigt nöjd med.

Återstår att se hur benen känns imorgon när det är dax för 4 timmar spinning, men det ska nog inte vara några problem. Ser verkligen fram emot Spin Of Hope imorgon, 07:00 hoppar jag upp på cykeln för att köra första passet. Efter det blir det hem och tokladda inför eftermiddagens 3 timmarspass.

Blir nog en trevlig heldag i spinningsalen till förmån för barncancerfonden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar