lördag 16 mars 2013

2 dagars vila är över !!

Jag har vilat i 2 dagar nu förutom ett lätt magpass i hallen igår.  Imorgon är det dax att dra igång en fullspäckad träningsvecka som avslutas på lördag med 4 timmar spinning, men mycket ska hända innan dess.
Imorgon är det 18 km löpning som gäller, tänkte försöka lägga mig strax under 6 tempo. Hoppas på en skön söndagstur i solen.
Längden på mina löppass börjar verkligen öka och det känns riktigt bra att vara ute längre stunder, håller jag 6 tempo imorgon så kommer jag vara ute i 1tim o 48min, vilket känns som ett bra söndagspass.

Inför ett sånt här långpass som det fortfarande är för mig så är jag extra noga med vad jag äter innan och efter. Idag kommer jag äta en proteinrik middag, frukost imorgon kommer jag äta ca 2 timmar innan min runda. Frukosten kommer bestå av 2 ägg, gröt med blåbär och hallon, och kanske 1 knäcke med smör och tomat. Precis innan jag ger mig ut äter jag 2 fikon för lite extra energi.

Jag kommer göra en smoothie innan jag ger mig ut som jag tar direkt efter passet. I min smoothie kommer det vara, 1 banan, frysta hallon och blåbär och Proviva mangojuice. Sen börjar jag förbereda lunchen som jag ska ha i mig högst 1 timme efter passet.
Imorgon blir det kycklingfile, ruccolasallad med tomat, rödlök,gurka,majs,rivna morötter , kommer också koka quinoa i ekologisk buljong .

Detta upplägget funkar utmärkt för mig inför ett 2 timmarspass.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar