tisdag 12 februari 2013

1 km, 12:42 min

Idag började Emilias (systerdotter 9år) satsning på Grevskapsloppet den 6 juli i sommar, vi började med en 1 kilometersrunda så hon fick känna på avståndet. Det blev en muta eller två för att hon skulle öka och det funkade bra. När det var 50 meter kvar var det dags för spurt, då fick hon riktigt bra fart och var nere på ett 5:40 tempo, mycket bra jobbat av henne och framför allt så tyckte hon det var roligt.

Igår var jag på cirkelgym för första gången, helt ärligt så hade jag förutfattade meningar om det, och väntade mig inte den intensiteten och krafturladdningen. Jag var helt slut efter första varvet och hade väl gjort nybörjar/kill- felet och lagt på för tungt, det kommer jag inte göra igen. Måste väl också passa på att erkänna att det faktiskt var jag som gjorde att det blev fel i rotationen, jag hade visst hoppat över en övning på första varvet, jag ska skärpa mig. Mycket bra pepp från instruktören som var framme och visade om man stod fel eller bara villa att man skulle öka, ser fram emot att gå på det passet igen.

Idag blir det spinning med Elin och det kommer säkerligen bli en urladdning.





Idag är jag faktiskt nöjd med maten, den kanske inte ser så god ut men jag gjorde ett försök att lyxa till bilden med lite tomater, ser kanske mest ut som om jag har kastat i tomaterna från 3 meters avstånd, och det är ju inte helt osant.

Det här receptet kan jag faktiskt rekommendera utan att skämmas.

2 kycklingfileer
1 Rödlök
1 näve färska champinjoner
1 köttbuljong
1/2 dl grädde
1 dl mjölk
Salt, citronpeppar

Ner med allt i en stekpanna, släng på några tomater för ögat, ät !!

Jag hade haricoverts, ärtor och ett knäcke till !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar