onsdag 6 februari 2013

Lägsta nivå !!

Idag hade jag intervaller på schemat, 6x800m med 1 minut vila imellan, det var utan tvekan det jobbigaste jag gjort sen marathonutmaningen drog igång, jag vilade till och med lite längre mellan de 2 sista. Alltså det var så sjukt jobbigt och jag var nära att ge upp.

Jag hade ställt in hastigheten på 12,5 km/t vilket innebär 4,48 min/km, det var ju absolut inte min tanke att ha det tempot, men så blev det iallafall, hade nån sagt till mig att göra denna intervallträningen i det tempot så hade jag förmodligen sagt att det är alldeles för snabbt.

Hela tiden när jag tränar så tänker jag att jag aldrig ska göra ett sämre pass än det förra och på så sätt höja min lägsta nivå lite varje gång, det är så jag funkar, tex så om jag bestämmer mig för att springa milen på lördag så kommer jag inte tillåta mig själv att gå över 58:59 min, hittills så tror jag att jag lyckats ganska bra med det. Men jag är ju inte stålmannen så det kommer ju suddas ut sakta men säkert, för jag förstår ju att det inte kan gå spik rakt uppåt hela tiden, men jag tror att man kan pressa sig själv genom den tanken, att alltid försöka höja sin lägsta nivå.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar