tisdag 19 februari 2013

Inställning och mål !!

Jag är medveten om vilken helomvändning jag gjorde för 2 månader sen, jag ser resultaten på vågen och i konditionstester, syreupptagning fettfri massa osv. Jag får massa olika frågor som tex, hur orkar du? hur hinner du ? är det inte jobbigt att tänka på vad du äter hela tiden, och är det inte dyrt? eller den vanligaste, vad håller du på med? 

 Jag ger mig inte ut och springer i -9 grader en söndagskväll för att nån sagt till mig att göra det, jag har inte ändrat kosten för nån annan gör så eller vill att jag ska göra det, jag gör det för att jag vill !! 
Jag har satt upp mål som för vissa är högt satta, och jag håller med, målen är höga, men realistiska, och jag ska nå dom, för att jag vill !!   

Ska man börja prata om att det är dyrt att äta på ett visst sett, så kan man göra en enkel uträkning i huvudet, ta allt fredagsmys, lördagsgodis, söndagspizza, krogbesök, skräpmat , mm, det är saker som jag har valt bort, det intresserar mig inte längre, jag köper vettig mat istället, för att jag vill !! 

Jag har bestämt mig, och vill man något tillräckligt mycket så blir det inte jobbigt, därför är svaret på frågan -Hur orkar du ? ganska enkel, det är inte jobbigt. 

Ska man springa ett maraton på sub 4 så måste man bestämma sig för att man vill de, och man måste vara beredd på att man måste ge sig ut och träna oavsett väder, oavsett hur jobbigt det känns, oavsett hur mycket annat kul det än må finnas att göra, jag tänker göra det, och det kommer också visa sig på mina resultat. Så hur gör jag, jag följer planen utan ursäkter, för att jag vill !!  




2 kommentarer:

  1. Så himla bra skrivet, kan inte hålla med mer!
    Pengar är ju sällan något som man får mindre av vid förändring, folk kan tycka det är dyrt med frukt och grönsaker men sen gå och köpa en B&J för 50spänn :P

    SvaraRadera