söndag 24 februari 2013

80 min löpning !!

Idag var det 80 minuter löpning på schemat, och jag var taggad idag efter 2 dagars vila, förutom lite gym igår med Andreas. Jag hade bestämt mig för att börja med Grevskapsloppets 10 kilometersslinga, trodde väl att jag skulle göra det runt 65-70 min men kom in på ca 55 min och bestämde mig då för att ta 5 kilometersslingan också. Sprang 5an i Torsdags i lugnt o sansat tempo på 27 min, så det tänkte jag ju att jag skulle klara nu med.
 Jag svängde av lite innan målgången men fick ihop 14,27 km till slut i 5,36 tempo, det är jag nöjd med. 

Träffade en kompis här på ön idag och han sa att han blev inspirerad av att se mig vara ute och springa och berättade också att han sett hur jag utvecklats i löpsteget, att det såg mycket lättare och bättre ut över lag. Så känner jag ju också och det är riktigt kul när folk uppmärksammar det, och kan man inspirera till att andra tar steget och kommer igång så är det värt varenda minut av hårda pass. För det är ju så, som en kompis lärt mig, " Den bästa träningen är den som blir av" 



Mina rundor här på ön består av väldigt mycket raksträckor, detta är en av de kortare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar