torsdag 7 februari 2013

Köttfärsbiffar !!

Idag blev det 2 träningspass, 3km löpning mitt på dagen och nu kom jag precis hem från ett gott spinningpass med Peter.

Jag tänkte att löpningen skulle bli en lugn o fin tillställning på de fina vintervägarna. Men i nästan samma sekund jag skulle ge mig ut o springa så fick jag ett samtal som lät såhär, - Hej det är Claes  - Hej, samling utanför Coop om 15 minuter, vi ska bära en bastu. - Eh, eh ok, jag kommer.

Hur ofta får man ett sånt samtal, och många tankar och bilder kom upp i huvudet om hur det här skulle gå till, tex, hur bär man en bastu, brukar inte det vara ett rum i en källare eller liknande. Det var ju givetvis en byggsats av nåt slag, så det gick väldigt smidigt.

Men min löprunda blev som sagt inte som jag tänkt, det fick bli en snabbare runda på 3 km, 14:12 blev tiden, ännu en siffra att krossa fram i vår.

Mest nöjd idag är jag ändå över mina köttfärsbiffar som jag gjorde idag. Tänkte att jag skulle dela med mig av mitt recept.

500g nötfärs
1 lagom stor rödlök
Färska champinjoner, några stycken
Senap, 1 matsked typ
1 ägg
salt o peppar

Hacka, blanda, stek, njut.

Helt ärligt så är jag inte så nöjd med biffarna, de smakade nästan ingenting, så fega inte med salt o peppar och gör gärna om receptet lite.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar