torsdag 21 februari 2013

Vätter Challenge Triathlon

Datumet för mitt huvudmål i sommar,Stockholm Marathon är 1 juni, ganska tidigt på sommaren. Efter det så kommer jag att börja fokusera på triathlon, då passar det ganska bra att ställa upp i  Vätter Challenge som går i Jönköping 9-10 Aug. 

Jag kommer köra motionsklassen som är 400m simning , 2 mil cykel och 5 km löpning. Hela loppet går i centrala Jönköping och är väldigt publikvänlig. Förra sommaren så var mina kompisar Andreas och Cissi med och det var riktigt kul att stå vid sidan och heja fram dom. Men i år ska jag alltså vara med själv och jag har givetvis en tanke om vilken tid jag ska göra det på, men innan jag säger för mycket så ska jag kolla upp det med min coach, så att det inte är helt orealistiskt.


Med tanke på triathlon så kommer jag ikväll köra ett brickpass, först 1 timme spinning och sen 5 km löpning efter det. Jag gillar verkligen att träna på det sättet, känns alltid riktigt skönt när man genomfört ett sånt pass.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar