söndag 12 maj 2013

30 km

Idag var det så dags för eldprovet, löpning mellan Gränna och Huskvarna, 30 km. Jag och Susanne tog 10 färjan från ön för att möta upp Marie och Daniel i Gränna hamn. Sen drog vi iväg i lugnt tempo uppför backarna i Gränna, alla är ganska olika tempomässigt så det splittrades upp ganska fort. 

Efter stigningen från hamnen och upp till Gyllene Uttern så kom jag in i en skön jogg och det kändes riktigt bra. Efter 10 km så var tanken att jag skulle köra en mil i marafart, men som vanligt så kunde jag inte hålla mig själv tillbaka och det gick lite fortare än tänkt, vilket jag också fick sota för sista milen. Det är en stor svaghet hos mig när det gäller långdistans, hittar jag ett tempo som känns bra för stunden så kör jag på och tänker att det håller hela vägen, men det gör inte de. Jag måste skärpa mig där, för gör jag så på Maran så kan jag glömma sub 4. 

Efter ca 21 km så drog Susanne iväg och det var också då som det började bli riktigt tungt i benen. Backen i Kaxholmen var en ren pina och jag gick en stund, fötterna och benen var riktigt tunga. Sista 3 km kändes de bättre, kanske just för att de bara var 3 km kvar. 

Klockan slog om till 30 km precis utanför Kroatorpet, enormt skön känsla när jag la mig en stund i gräset, det värsta på hela dagen var när jag stod i kön för att köpa vatten inne på Kroatorpet, benen värkte nåt fruktansvärt mycket. Nu är jag ganska sliten i benen men jag är enormt glad och stolt att jag tog mig igenom detta idag. 

Nu är det bara ladda om för nästa riktiga långpass är 42 km och ska springas i Stockholm. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar