fredag 3 maj 2013

Fysträning o Hlr-kurs

2 dagar i rad har jag tillbringat på Norrahammars sportcenter, kan kännas lite märkligt att jag bott i Jönköpingsområdet i 31 år och aldrig varit där innan. Bättre sent än aldrig, synd att man inte upptäckt de innan, det finns tennisplaner, fotbollsplaner, inomhusbad, utomhusgym, elljusspår mm. Men nu har jag som sagt varit där två dagar i rad. 

Igår hjälpte jag Cissi att hålla i ett fyspass med Månsarps innebandyherrar, 25 träningsglada killar som slet i skogen. Vi körde en rad olika övningar med både intervall och styrka, och i vanlig ordning så vilar man alltid i plankan. Ett riktigt roligt gäng att träna med och jag hoppas få möjligheten att göra det igen. 



Idag var det återigen där, men i helt annat syfte. Hade i uppdrag att att hålla i en repetitionskurs i hjärt-lungräddning med hjärtstartare för sommarpersonalen på Jönköpings utomhusbad.
 Ett härligt och engagerat gäng som garanterat kommer se till att det blir både trevlig och säkert att gå till badet i sommar.  










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar