måndag 20 maj 2013

Sista träningsveckan

Sista riktiga träningsveckan innan Stockholm började idag med cirkelgym på Friskis i Huskvarna. Just detta Måndagspasset har blivit en veckorutin som jag helst inte missar. Det är 1 timmes stenhård träning med både maskiner, kettlebells, trx-band, roddmaskin, spinningcykel, ja det finns allt. Jag tror att det är 20 stationer, man kör 45 s på varje och gör så i 2 varv. Kan lova att man är helt slutkörd efter.

För några veckor sen så var jag den skyldige till att det blev otakt i varvet då jag hade missat en övning eller om jag hade hoppat över den, idag var de dags igen, jag hoppade över en ryggövning, inte med flit såklart, men när jag och Susanne som var 1 maskin efter mig var färdiga med vårt varv så hade alla andra 1 station kvar. 
För ett litet ögonblick så var förvirringen total, Susanne hade ju bara följt efter mig så där var det ju inget fel, däremot så hade jag vid start en maskins lucka fram till nästa person, nu var jag ifatt honom, det var ju bara inse, jag var skyldig även denna gång. Kanske är dags för mig att börja lyssna ordentligt på instruktionerna.

Ser redan fram emot nästa måndag och ett hårt pass på Friskis i Huskvarna.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar