onsdag 22 maj 2013

Mountainbike och intervall

Igår var första gången sen jag började med löpning som jag körde mina intervaller ute, har alltid gått till gymmet och kört på band innan. Men nu kände jag att det var dags att testa ute. 12x400m med 1 minuts vila i mellan varje intervall. Jag värmde upp med jogg i 1 km ungefär sen körde jag igång, och det blev som jag hade trott och som jag också fått berättat för mig. 
Det var svårt att hålla tempot uppe, jag skulle ha mätt upp 400m och hållt mig där istället för att springa 6 intervaller åt ena hållet och 6 tillbaka. Det är mycket lättare att ta ut sig om man vet var de tar slut. Kände ändå att det blev ett bra pass trotts ett sämre tempo på¨vissa intervaller. 

Senare på eftermiddagen frågade Andreas om jag inte ville följa med på en tur i skogen på moutainbike. Och det ville jag såklart, som tur var så fick jag låna både cykel, hjälm och glasögon av Cissi. Vi gav oss iväg och Andreas hade planerat in en runda i skogen. Det blev sittande backintervaller, riktigt jobbigt för benen och jag fick verkligen kämpa för att hänga på i backarna. Det var en skön tur i skogen som till slut blev 15 km, alldeles lagom för en nybörjarcyklist som mig.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar