torsdag 24 januari 2013

76 längder !!


Jag är sjukt sugen på att träna simning i Vättern, men som bilden avslöjar är det kanske lite kallt än. Jag tänker nämligen på Ironman väldigt mycket, även om fokus just nu är marathon. Målbilden i mitt huvud har ändrat form och är nu mer målgången i Kalmar om ca 18 månader, jag kommer givetvis fullfölja mitt marathon med full fokus men det är svårt att släppa tanken på Ironman.







3800 m simning, det är 76 längder i en 50 metersbassäng, det gjorde man ju inte direkt på gympan på Attarpsbadet, och man lär ju inte få ha med sig en lärare som går framför med en sån där fegpinne. Nån bastu efter lär det inte heller bli, och köpa bumlingar i kiosken är ju helt uteslutet.

Får ju hoppas att nån följer med och håller nyckeln till skåpet, för ha den runt benet i 3,8km simning kommer nog bli lite lätt irriterande.

Jag har ju faktiskt jobbat en sommar på ett bad, hade simskola för barn och var enligt mig själv en av de bättre badvakterna i Sverige, det ända som saknades egentligen var solbränna och muskler, annars var jag Baywatch !! Jag är ju också utbildad instruktör i HLR, hur det nu ska hjälpa mig om det är jag själv som ligger på botten vet jag inte.

Ser väldigt fram emot att börja simma i alla fall .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar