måndag 7 januari 2013

Igång på allvar


Äntligen igång på allvar, nu finns det inga ursäkter, inga bortförklaringar, inget "Jag orkar inte idag", inget sånt tjafs, det är nu det är dax att bita ihop på riktigt och visa att man har förtjänat en plats i Maratongruppen.
 Jag är inte med för att slöa mig igenom det här, det är 4,2 mil löpning som gäller , sub 4 tim dessutom !!





Igår träffades alla inblandade i Jönköping och vi fick både kostrådgivning och träningsupplägg, mycket nyttig information.

 Jag blev förvånad över hur träningen ser ut i början och jag hade förväntat mig en chockstart med flera mil löpning i veckan. Med risk för att jag får äta upp det här senare i utmaningen så ser den första månadens träning relativt enkel ut, 3 pass löpträning i vecka i olika former.

Jag kommer också följa ett kostschema, vet inte om det finns nån direkt benämning på det jag äter men jag kommer lägga ut både bilder och hemgjorda recept här inom kort. På bilden ser ni min första hemgjorda smoothie någonsin, själv förvånad över hur god den va!!  Vet inga exakta mått på det jag hade i då jag bara ville testa att göra en, men ingredienserna var:

Naturell yoghurt:  Lagom mycket
Mjölk :  Litegrann
Banan:  Ganska liten
Frysta bär:  Lagom

Mixa med stavmixer och njut, mycket enkelt !!

NU KÖR VI   !!!!






1 kommentar:

  1. Damn! Värsta supermoothien :-) Och ja, att du tycker det är enkelt kommer du att få äta upp.
    BIG TIME ;-)!!!

    SvaraRadera