fredag 18 januari 2013

Kvällspass



Jag är absolut ingen hästkille men man får ju göra det bästa av situationen, min syster är gravid och hennes sambo är bortrest över helgen, då får jag bli stalldräng och ta hand om de lite tyngre uppgifterna i stallet. Idag passade jag på att utöva lite av det Cissi lärt mig, på bilden ovan kör jag axelpress med två höbalar, enkelt, effektivt.


Här vet jag inte riktigt vad jag håller på med, jag såg att det stack ut några plankor där och var bara tvungen att testa, det gick väl sådär. Jag var ganska seg i biceps efter förmiddagens långpass, det kände jag verkligen i den här övningen, eller, jag skulle mer kalla det ett tappert försök att hänga kvar medans bilden togs.




Avslutar ju givetvis med plankan på en bädd av halm, som för övrigt kliar nåt vansinnigt och detta är inget jag rekommenderar för hö/häst allergiker, tappar lite sin effekt då. Nu tror jag att min intensiva stallträning är över, men man ska aldrig säga aldrig, kanske att det blir en comeback framåt sommaren när remmalagen tar över vägarna här på Öa.

Imorgon är det dax att köra intervaller, 4x1000 m , tror att det kommer bli sjukt jobbigt och svårt att hålla tempot uppe mot slutet, men jag SKA lyckas !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar