onsdag 9 januari 2013

Golf och TRX




Årets första golfrunda den 9 januari, tidigaste jag någonsin varit ute, visst det var kallt och lite regnigt och efter 2 hål ville jag bara hem, men nu är det gjort i alla fall. Vår golfbana här på Visingsö är fantastiskt fin, även om jag inte spelat alla banor i Sverige så är jag beredd att utse den till Sveriges finaste 9 hålsbana och kan varmt rekommendera ett besök !! Det som gör den ännu mer intressant är att den också fungerar som landningsbana, de första gångerna blir man förvånad över att man måste gå åt sidan för att det kommer ett flygplan och landar mitt i rundan.


Hade ju lätt styrka på schemat idag och jag hade tänkt testa min Kettlebell lite lätt, men det blev visst ett Trx-pass med 20 min lugn jogging som uppvärmning. Jag har inte kört Trx så mycket och jag är fortfarande förvånad över hur jobbigt det är att stå o dra i några rep i 60 min, grymt skön träning dock och jag kommer nog lägga in fler Trx-pass när det står styrka på schemat. 

Nåt annat jag är lite nyfiken på är cirkelträning, har aldrig testat det men jag vet att det finns pass här ute på Öa, kanske skulle våga mig dit nån gång. 

Imorgon har jag bestämt att jag ska laga soppa till lunch, är en riktigt god soppa som jag tycker ni ska prova, recept kommer imorgon, håll ut !!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar