tisdag 29 januari 2013

Löpning !!

Ett förmiddagspass på 7 km blev det idag, nästan helt enligt schemat, skulle gjort det igår egentligen. Igår blev det istället spinning med Peter och 5 km löpning direkt efter, känns ju annorlunda i benen att ge sig ut o springa direkt efter 1 timme stenhård cykel men man vänjer sig väl.

Löpningen känns mer lätt för varje pass och jag blir förvånad över hur snabbt det gått sen den där 2 kilometersrundan som nästan tog livet av mig.

Det enda som jag har lite svårt med, det är att hitta bra rundor att springa här ute på Visingsö, nu ger jag mig bara ut o springer, kollar på klockan ibland o fortsätter tills jag uppnått min distans. Idag lyckades jag faktiskt ganska bra med att uppskatta 7 km, hamnade bara 150m hemifrån.

Imorgon är det intervaller på schemat,  30/30sek x 20, första gången jag kör den varianten, ska bli kul att testa.



Men först så är det ett nytt spinningpass ikväll. sista spinningen denna veckan för mig, sen är det fokus på löpningen. Jag taggar igång med lite SHM i bilen inför kvällen .



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar