torsdag 10 januari 2013

Nu blir jag livsfarlig !!

Fram tills nu har jag tränat i mina gamla mjukiskläder, pösiga byxor och en tjock tröja, vilket jag märkt inte är optimalt, absolut inte för spinning och löpning, de två saker jag tränar mest. Men idag kom äntligen mailet om att mina tights som jag beställt ligger o väntar på mig på utlämningsstället.
 Ska också in till storstan imorgon och kolla lite andra bra träningskläder. Känner på mig att jag kommer bli aerodynamisk som en Concorde när jag ger mig ut i vinden. Premiären kommer gå av stapelt i spinninghallen på lördag!! Se upp på vägarna, nu är jag livsfarlig !!

Som jag skrev igår så blev det soppa till lunch idag, originalreceptet har jag fått av min pappa, men jag har valt att göra om det lite. Jag hoppas att min kostrådgivare/pt  Susanne Dalsätt godkänner receptet för den är mycket godare än vad den ser ut. Nedan följer receptet.  




Lennarts Magra

1 kycklingfile
1 gul lök
4 ganska stora morötter
2 dl gröna linser
2-3 lagerblad
1 tärning köttbuljong och några pepparkorn
Vatten

Hacka allt i lagom stora bitar.

Nu är det bara koka ihop allt tills morötterna och linserna är lagom kokta !!

Vill man hellre ha originalreceptet så är det bara byta ut linserna och kycklingen mot falukorv och potatis.

Nu är det hög tid att ge sig ut i spåret.






2 kommentarer:

  1. Claes, du är en mönsterelev :-) Jag är impad!!!

    SvaraRadera
  2. Tack Susanne, då vet jag att jag tänker rätt med maten !!

    SvaraRadera