onsdag 23 januari 2013

Det stora målet !!

3800m simning. 18 mil cykel, 4,2 mil löpning, det är alltså jag som står i vattnet i Kalmar nästa år för att genomföra en IRONMAN.


Resan dit kommer vara enormt lång, det kommer krävas otroligt mycket, både fysiskt och psykiskt, men jag har bestämt mig och jag kommer genomföra det. Resan innebär alltså att från att knappt kunnat springa 2 km utan andnöd till att kunna hålla på en hel dag utan uppehåll, på 18 månader.

 Jag har inte satt nån måltid för Ironman, maxtiden är 16 timmar och jag har väl tänkt att i alla fall klara det nån timme snabbare !!  Jag tror att om ett år ungefär när träningen är i full gång så kommer jag ha en tid att krossa !!

Ingenting är omöjligt, nu kör vi !!!

4 kommentarer:

  1. Grymt coolt!
    Jag var i en liknande situation själv 18mån innan min första ironman, aldrig sprungit 2km i mitt liv(fick gå under konditionstestet på gymnasiet). Däremot så hade jag cyklat ca 80mil året innan inkl vätternrundan.
    Ingenting är omöjligt, stämmer helt klart!
    Kör hårt :D

    SvaraRadera
  2. Kommer bli en grymt rolig resa fram till nästa sommar!! Kommer åka ner i år och heja fram er !!

    SvaraRadera
  3. WOOOOOOW, härligt! Vilken utmaning :-)

    SvaraRadera
  4. Grymmaste killen! Du kommer äga i Kalmar, inget snack om den saken :-)

    SvaraRadera