tisdag 8 januari 2013

Idag var det spinning på schemat, för att tala klarspråk så var det 60 minuter i helvetet, så kändes det idag. Jag tror jag slog nått slags rekord i mängd svett, jag tillhör ju en av de få på passen som måste svabba golvet efter, men jag väljer att tänka att det är bra att svettas mycket, tror jag har läst det nånstans.

Jag kommer inte ihåg vilken men det var nån tidning som var och tog kort till ett reportage på passet idag, man känner ju sig otroligt sexig när man sitter på cykeln, dom tänder upp i salen o kameran åker fram.Ser ändå fram emot att se om man kom med i tidningen.

Spinning är en fantastiskt rolig träningsform tycker jag,man är i grupp, hög och ofta bra musik som triggar igång en, sen att instruktören är lite smått galen gör ju bara saken bättre,jag går igång och behöver sån pepp för att verkligen ta ut mig fullt, i alla fall vad gäller spinning, för helt ärligt, det är ganska enkelt att smyga igenom ett pass om man vill.


Tänkte jag skulle dela med mig av upplägget på min träning, denna vecka ser ut så här.

Måndag:  Långdistans  60-75 min löpning/gång

Tisdag:    Spinning  60 min

Onsdag:   Lätt styrka

Torsdag:  Löpning  6 km  medeltempo

Fredag:    Vila

Lördag:    Intervall   2 km uppvärmning,  4x1000m 1 min vila

Söndag:   Vila

Ungefär så kommer det nog se ut första månaden, det är bara köra på.


 "Det finns inga ursäkter, vill man kan man"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar