tisdag 22 januari 2013

Spinning

Idag blev det spinning igen, denna gång med instruktör Elin, hög intensitet hela passet och det kändes riktigt bra efter. Har ett spinningpass till inplanerat denna veckan, men först är det löpintervaller 4x1000m.

Börjar verkligen komma in i träningen och jag ser stora resultat redan nu, men det är inte speciellt långt kvar till själva utmaningen så det gäller att ha disciplin, varje pass räknas!!



Träningen på mitt marathontempo har börjat på allvar och det känns som om det kommer krävas en hel del av mig för att uppnå det. Målet för mig är att klara ett marathon sub 4, vilket innebär ca 5,30 min/km. Det är inte helt enkelt vill jag lova .

Det är mycket som kan gå fel, som skador tex, jag har aldrig tänkt på att man kan skada sig när man springer, om man inte blir påkörd eller liknande. Det handlar ju om belastning på knän osv, helt nytt för mig.
Susanne som har dragit igång den här marathonutmaningen har vid ett flertal tillfällen fått bromsa mig när jag svävat iväg o velat mer än vad som är bra för kroppen.

Det är ändå skönt att känna att man har det drivet att lyckas i sina utmaningar, jag säger det igen, vill man kan man !!

Ni som läst innan vet att jag har ett större mål som ska klaras av 2014, tänkte berätta om det imorgon !!

Nu måste jag duscha !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar